Vadstena

Jag har varit i Vadstena en gång i mitt liv, det var förra veckan. Jag var ner och hälsade på Carro :) Man åker förbi en massa köping på bussresan som tar lite mindre 4 timmar. Nyköping, Norrköping & Linköping till exempel. Hålan gränsar till Motala. I Vadstena har de vatten, Konsum, två bankomater och två krogar. En polisstation också, som bara har öppet några timmar en dag i veckan, värt! Jag tänkte springa och fixa bildbevis haha men det glömde jag bort.. tog inte mycket bilder alls faktiskt! Men jag har några stycken som jag tänkte dela med mig :)


Carro & Alex - Vadstenabor, ursprung Uppsala & Gbg


Emil "Ruben" - tvättäkta Vadstenare.. ?


Elin tvilling (jag) - besökare i Vadstena v.12


Dai (uttalas som två vokaler) med jycke - Vadstenabor


Juha - Motalasnubbe, ursprung Suomi


Den redan nämnda Alex & gansterkatten Baloo



Sen så fanns det inte så många fler bilder tyvärr :( Nu har ni sett lite av folket iallafall, förträffligt inte sant? Och så har ni ju sett mitt fina Vadstenamärke jag hade på axeln (japp, det är nästan väck nu!) Fångade inga bilder på miljön heller, men det var inte så mycket att se Vadstena är väldigt litet :P På sommaren kan jag tänka mig att det är  ett jättemysigt ställe!

Så vad gör man i Vadstena? Jadu. Carro & Alex pluggar, därför de är bosatta där och därför det ens träffat varandra. (Fuck nu spårade jag från ämnet haha, men jag suddade det jag skrev ^^) Jag som besökare fick testa gå igenom en stad på lika mycket som en kvart, till exempel. Om man är sugen på ett glas (eller en tallrik) finns Valvet, ägaren är superschysst! Det är en resturang med soft atmosfär. Om man vill fortsätta festen efter stängning så finns jag. Haha skoja, men Hörnet finns bara runt hörnet! (Om jag minns rätt? Kommer bara ihåg att vi plötsligt var där haha) sen om man inte är nöjd får man kirra efterfest. Men så kör man ju alltid? :)

Vad mer finns det att säga? Bussen man tar sig dit med går från Stockholm och heter Blåklintsbuss, gulligull! Haha. Nej. Det jag kan säga om Vadstena är att den håller en mycket värdefull skatt i sina ägor, och det är min Caroline. Hon är det bästa med Vadstena, helt klart!!!


Men visst klarade jag mig bra? Fattar du inte - klicka här!

4 kommentarer
angelica säger:
http://wrah.blogg.se/

Spännande! ;) Jaa fyfan... Hahah ja det hoppas jag med, att den återuppstår imorgon och säger aprilapril!

2011-03-31 @ 18:23:10
carro säger:
http://crlccs.blogg.se/

hahah, finns faktiskt en krog till efter dom två. Källarn. Men ditt gick vi aldrig. :*** <3 mys älskling. LOVE U!

2011-03-31 @ 20:57:51
elin säger:
http://el1ntherese.blogg.se/

Angie: hahaha men ellerhur! skönaste ever de skulle vara :)



Carro: aha! där ser man :) hahah valvet, hörnet & källaren, antar att det är en källare man går ner i? ^^ älskar dig med <3

2011-03-31 @ 21:40:17
sara säger:
http://saraanna.blogg.se/

i seeee you have been rotat in my byrå? ;)

2011-04-01 @ 10:54:48


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: