you cannot read my mind so I'll write it down for you


Gårdagen.
Började med att jag försov mig bigtime! Jag vaknade exakt på minuten när bussen jag skulle ta in till skolan gick, så det var bara att slänga på sig kläder, borsta tänderna, sätta upp trollbollen till hår i en inte så charmig toffs och ta bussen som gick en kvart efter. Jag hade ju matteprov så ville verkligen inte komma försent men som tur var så hann jag precis ;) och det gick rätt bra faktiskt! Eller det kändes bra! Fast såväl när man har kommit hem så kommer man ju alltid på att man gjort nåt fel, så att hela skiten blir fel.. anyways! Dagen tog inte slut där.

Som jag tidigare nämnt så har jag ju fått ett litet schema på Lyckebo förskola, och igår så ville de ha mig där redan klockan 11 sharp! Knivigt, jag i stort sett sprang till bussen när provet var färdigskrivet och ringde Malin och bad henne koka en kanna kaffe så att jag snabbt skulle hinna springa in och hämta den (inte hela kannan då, duuh) sen ta samma buss tillbaka till dagiset. Ätit hade jag ju inte heller gjort men som tur var så fick jag lunch där.

Sex timmar senare var jag på hemgång, så hittar jag en miniräknare vid en busshållsplats! Den hade legat ute i regnet hela dagen men funkar fortfarande. Det var en sån där grafritanden räknare, exakt en sån som jag stressade för att hitta till min mattekurs. Som tur var så fanns det en etikett bakpå där det stod att den tillhörde Lundellska skolan i Uppsala så jag tänkte ringa dit idag och höra om jag ska posta den eller om jag ska åka dit med den (frågan är ju om jag har tid också..) Så det var väl gårdagens kommande goda gärning eller vad man säger.

När jag kom hem sen tillslut så var jag oerhört trött och jag somnade halv nio. Och jag vaknade för ett tag sen och kan inte somna om. Idag börjar jag ännu tidigare, klockan 8! Haha de kanske gillar min arbetsinsats? ;) Nu ska jag testa om ögonen vill slockna eller så tar jag mig en promenad och konstaterar att denna dag torsdag officiellt har börjat.

Hare bra kanin bättre!

1 kommentarer
Becca säger:
http://rroos.blogg.se/

Bra att du får jobba iaf! Tjäna lite cash, det är så grovt jobbigt att vara fattig, man kan liksom inte röra sig utan pengar. <3

2011-09-24 @ 14:40:28


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: