vad heter risgrynsgröt på engelska?

 

Haha var ju tvungen att kolla upp det, rice pudding heter det. Hmm, nåja att göra sin egna pudding tar cirkus en timme & allt man behöver endast risgryn, salt, vatten & mjölk. Enkel uppmätning jag kör på dubbelt så mycket vatten som risgryn, och dubbelt så mycket mjölk som vatten :) inte för mycket salt med de fattar väl alla! Koka upp ris och vatten med lite salt under omrörning sen koka under lock i 10 min. Koka upp igen med mjölk (man kan ha i en kanelstång om man vill också) och låt sjuda under lock i 40 min utan omrörning. (Jag brukar dock röra lite då och då, alla har väl hört att mjölk bränns(kokar över kanske man säger) när man vänder ryggen till?) ANYWAYS, resultatet här nedan. Och magen gilla're!

 


0 kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: