Peace & Love 2011

Sådär - nu funkar internet på lilla datorn, bilderna är fixade & uppe på facebook :)
Ska ta dag för dag vad som hände, får se hur mycket jag kommer ihåg haha!


Söndag - Packa packa sen åka med Carro till hennes mormor & morfar i smedjebacken för att sova. Många kisspauser och endel felkörningar gjorde så att vi kom fram vid 2 på natten, & upp igen klockan 5-6. Inga bilder från denna dagen tyvärr.



Måndag - Sen drog vi till Borlänge för att hämta ut våra funktionärsband, till funktionärscampingen för att slå upp tältet och sedan vänta några timmar innan första jobbpasset. Det var det tråkigaste jag varit med om nästan haha. Vi fick gå fram och tillbaka utanför kravallstaketet för att se till att ingen planka i FYRA timmar, sen fick vi käka. Efter det fick vi gå inne på campingen och göra i stort sett samma sak förrutom att vi var tvugna att flytta ett kravallstaket också som redan var ihop satt - knepigt men det gick. Sen käka vi tror jag? haha. Väntade på Lea & Emma iaf och tillslut kom de och fick sista tälätplatsen på vår camping som råkade ligga precis framför vårat tält! Topp ju :D Sen blev det vanliga campingen med lite dricka sen sova :)


Träffade en gammal klasskompis :D


De två tjejerna vi jobbade med :)


Lea träffa på Arias.



Tisdag - Vaknade tidigt av värmeslag som nästan alla andra dagar. Tog det lungt och chillade med våra grannar och drack lite. Jag fick köpa cider & öl av Sara & Christoffer eftersom jag bara hade en rosévinflaska med mig som dracks upp dagen innan :p Sen drog vi till vanliga campingen och hängde med Anneli & co och Linda & co och Sara & co. haha. Många var där iaf! Och kul hade vi. Jag fick lite vodka av Jenny så jag kunde göra piggelindrink - så jävla gott! Jag har fått fullaste Christoffer på film också, cred till mig! Videon finns på Facebook, klicka här. Sen tog natten slut och vi skulle köpa langos - TVÅ TIMMARS KÖ! Fyfan för putt & irriterade människor hahahah aouch va dom fick smaka på mitt temprament.. :p


Våra grannar Hanna, Sofie & Helga


Angelica, Matilda & Jenny


Linda & Angelica


Johan & Kim


Peter, Någon, Freddy & Christoffer



Onsdag - Svettig panna och kokande kropp, öppna tältet slänga sig ut och sova på filten i några timmar. Pizza med fjäder i, sova i skuggan, fixa platta öl för 150 riksdaler sedan jobba, 19.00 - 03.00. Detta passet var roligare. Vi fick sitta utanför sjukvården och släppa in människor & neka människor tillträde och schasa iväl alkoholen och säga "Nej, ni får inte ladda mobilerna här" & "Nej, ni får inte använda toaletten" & "Nej, inte ens om ni är funktionärer". Innan vi gick och la oss käkade vi en gång till.


FJÄDERPIZZAN!!!!


Sömntuta ♥



Torsdag - Dagen DET!!!! Ziggy Marley & Volbeat spelade :D Var grymt jävla awesome hihooo tjihooo haha :D Vi såg Ziggy först, klockan fem. Riktigt bra var han och han spelade 2 Bobbanlåtar, Stir it up & Is this love :) Sen gick vi tillbaka till campingen för Volbeat spelade inte förrän 20.45. Vid den tiden var Carro skittrött haha så hon ville sova så Lea följde med mig istället och precis när vi kom dit hittar vi Sara & Christoffer. Det var sjukt jävla grymt det ända som kunde gjort det bättre var ifall de hade spelat ALLA låtar haha :D Så jag fick sväva på mitt rosa moln där ett tag sen gick jag till Eldorado och mötte upp Emma som slutade jobba sen tillbaka till campingen. Påvägen så ser vi fullt med polisbilar och ambulanser utanför en tatueringsstudio. En kille hade tydligen blivit knivhuggen av tre män :S fett läskigt!!! Sen sov jag i 2 timmar innan jag och Carro jobbade vårat sista jobbpass klockan 03.00 - 11.00.


Carro på vägen till Ziggy!


Ziggy Marley ♥


Ah texten på bilden säger allt.


Michael Poulsen ♥


Lea sitter på mina axlar och tar kort :D


Snacka om att ge allt! Haha sånt gillar vi :D


"I only wanna be with you" spelades :')


Fredag - Gick och la mig, lite dragen, vid slaget tolv och fick sova i 2 timmar innan det var dags att dra sig upp till sista jobbpasset. Denna gången fick vi sitta utanför lilla ingången på vanliga campingen och stoppa bilar utan tillstånd att köra in. Taxibilarna som fick åka in och parkera hade ett litet hjärtat påklistrat på vindrutan haha. Det var sjukt kallt, jag och Carro höll värmen genom att köra fader abraham hahaha "höger hand, vänster hand, höger fot, vänster fot, huuuuvet! wo-o-o-o-oo" heh, de va kul. Bilar tutade och folk blev taggade ;P sen kom Johan och Kim ut och skulle sova runt sju på morgonen så jag fick låna Kims tröja, så snällt! Sen kom det förbi några andra ansvariga arbetare och bad oss gissa temeratur. 10 grader tror ja vi sa, men det va fan 21?! Sick. Det var in i helsikke kallt haha. Jaja, sen efter passet fick jag för mig att jag skulle sova i bilen istället heeeeh men så fort jag hade somnat kom solen fram och började gassa så de va bara att gå ur och sova i skuggan istället. Sen helt plötsligt var klockan halv fyra & då började Timbuktu! Han va riktigt bra! Petter spelade strax där efter - innan vi gick dit så körde Carro ner mig i i ölspel haha -  Petter va då grym!!! Stor & Highwon tog han ut på scenen med :) Kommer inte ihåg hur denna dagen slutade faktiskt hahah men jag sov länge in på lördagen iaf!


Timbuktu :)


Petter!!


Lördag - Sov som sagt lääänge, det var inte sådär hiskeligt(?) varmt som det brukar vara så jag vaknade inte helt enkelt - superskönt! Drickan var slut så jag var nykter på Kapten Röd (dock så kände jag mig full för stämningen var högre än högst) fyfan va bra han var!!! Alla hans nya låtar också, feeeett. Det albumet släpps idag förresten! Fläcken som aldrig går bort heter det men finns inte på Spotify än men låtarna är uppe på Tuben. Efter gick jag och Carro och storhandlade hehe på Tempo, blev lite gottigott ^^ Så drog vi och såg Daniel Adams-Ray fast jag var såå trött så orkade inte gå längst fram som vi stått på alla andra artister vi velat se :p Men det var bra endå fast finalen var ju lite kul haha allt ljud slutade fungera men det var precis vid refrängen så det räddades ändå av heeela publiken som sjöng med, han tackade för räddnignen och körde om ;) Sen hängde jag, Carro & Lea lite på festivalområdet och sprang in på scenen Graceland en snabbis innan Journey spelade. Fyfan vilket jälva drag hahahhaha man kände sig helt borta! xD Sjukt kul var det! Journey var också bra, lite som man förväntat sig haha. Efteråt mötte jag upp Sara & Becca som var snälla att sälja lite öl & cider till mig hahah så jag kunde bli lite glad i huvet sista kvällen, & de blev jag! Satt uppe till typ 7-8 på morgonen hade tänkt att dygna men orkade verkligen inte heh ;P


Kapten Röd!


Undra va ja tänker på här asså hahah


KNASBOLLAR ♥


Powerpuffpuffpuff


Inne på Graceland! Att man inte kommer ihåg vem som spelade..


Söndag igen - Dags att åka hem. Finns inte så mycket att skriva här endå. Packa tält, packa in i bilen, packa in Sara & Becca, åka till Lidl & handla lite, åka till Carros mormor & morfar och få grillad korv & kaffe, åka till enköping och packa ur Sara, åka till uppsala och packa ur Becca sen till Storvreta och packa ur mig och Carro. Sen fick jag sova i min säng



Det var den veckan! Kan ju såklart inte återskapa hysteri & kaos & lycka & glädje i lite text, men jag har iallafall försökt :) Hoppas ni har haft det bra denna vecka ni som inte var där! Puss

0 kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: