ay ay ay!

Jag tröttnar, folket. Jag tröttnar folket. Debatterna för och emot SD, mellan SD och allt skit som har med Sverigedemokraterna att göra. Jag kanske ska börja med att säga att jag inte är Sverigedemokrat, och att deras folkstöd skrämmer mig. Men, endel grejer som de förespråkar är för ett bättre Sverige till expempel att stoppa invandrignen(stoppa, haha. väl att ta i) eftersom läget i Sverige ser ut som så att vi inte ens har råd att ta hand om de som redan bor här (och nu säger jag inte svenskar som i "de som härstammar ifrån detta land flera hundra generationer tillbaka" utan jag anser alla som har fått medborgarskap i Sverige är svensk). Det kan jag personligen hålla med om. Vi är med i EU, vi ska ta hand om människorna i världen, kommer sen visst?  SJÄLVKLART!!!!! MEN, det är Finland också. Nu kan jag inte exakta siffror eftersom jag inte är så vidare insatt, jag har bara mina personliga och frustrerade åsikter, men jag har hört att deras maxintag av invandrare är 3. Ja tre. Inte tretusen, miljoner osv. TRE, en enkel trea. (Innerligt hoppas jag att någon har ljugit för mig) Så EU ska kanske fundera på att fördela invandringen lite över alla länder som har möjlighet att ta emot de behövande? Inte sant.. Men det är ju det som är grejen visst? Folk fastnar vid den frågan kanske, det här med invandringen endast. SD har sjuka grejer som de står för också. Jag menar är det någon av er (SDare) som kommer ihåg/hört talas om hur Hilter fick sån stor makt? Ni vet, andra världskriget, förintelsen? Tyskarna levde i en mildare form av helvetet. Han la skulden på judarna (senare blev det ju de svarta/homosexuella/handikappade's fel, och vidare). Folket började hata, och tro att ifall de försvinner så försvinner även deras problem. Lite så känns det ju här. Jag menar Sverigedemokraterna börjar med att sakta ner invandringen, till att sedan stoppa den helt. Hur blir det sen? Hilter var inte så dum att han gick ut med sin nazistiska åsikt från början, vem skulle lyssna då? Jag tror att det kommer bli värre, och värre, och värre. Om vi inte stoppar det. Och snälla söta rara Sverigedemokrater, ni säger att "vi" inte är bättre själva när "vi" hyser agg mot er, att starta en 'stoppa socialdemokraterna'-grupp på facebook är lika illa och rasistiskt som att skapa en sådan grupp mot ert parti. "Vi" blir rasister för att vi inte är det? Nej vet ni vad. Tänk efter. Visst det kan ju verka som att ni Sverigedemokrater slutat gjort det men faktum är att alla har en hjärna, även ni. Använd den. Det inte är de som står för SD's politik jag ogillar, utan vad de står för. Och det är det som är skillnaden på att vara rasist och att inte vara det. Det är en enorm skillnad, ser ni den?


Jag vet inte ifall jag borde ha skrivit det här inlägget,
men jag blir så trött.

1 kommentarer
sara säger:
http://saraanna.blogg.se/

like

2010-09-22 @ 20:50:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: