allt har sin låt


hösten '09, Knock You Down - Keri Hilson ft. Kayne West & Ne-Yo


Jag vet inte varför denna låt har blivit en höstlåt för mig, men varje gång jag hör den tänker jag på förra hösten. Ungefär exakt ett år sen, ungefär runt nu. Nästan allt kan förknippas med en låt. Ta Peace & Love till exempel: förra året, 2009, var det solklart Rap Das Armas. En låt som jag hatar efter den festivalen. "ba-rapa-papa pa pa pa-pa pa paaa" palla! usch! Årets P&L-låt blev såklart We No Speak Americano. Den låten gillar jag fortfarande och får, varje gång jag hör den, nostalgi på skyhög nivå. Helt underbart! Sen så finns det såklart tillfällen man inte riktigt kan sålla ut en specifik låt som i somras t.ex, men det finns ju alltid en låt till varje speciella tillfälle. Åh jag älskar verkligen musik! Och jag förstår inte hur man kan leva utan den, vilket några jag känner gör. Den hjälper en att må hur man vill, ifall man vill deppa, peppa, mysa osv. Musik är nånting jag aldrig skulle välja bort, så jag tar hörseln före synen, helt klart.

2 kommentarer
sara säger:
http://saraanna.blogg.se/

i ♥ music

2010-09-13 @ 21:50:40
Marielle säger:
http://twistedminded.blogg.se/

håller verkligen med! vissa låtar får man gåshud av att lyssna på pga nostalgin. åh använder en hudsalva nu som jag hade i england.. å varje gång jag känner lukten tänker jag på au-pair tiden.. snyft saknar lite

2010-09-14 @ 08:49:30


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: