palla tänka det bränner hjärnceller

Ligger här i min lilla ensamhet å tänker med Johnny Nash i öronen. Borde väl egentligen ta tag i sömnen de e fasiken dags haha men strunt samma.. jag tänker på sånna saker som man väl ägnar minst någon tanke åt varje dag, vart man står i livet och hur man tagit sig dit. Det är en skrämmande tanke för mig och fan va paranoid man är när man tänker på alla val man gjort i livet och hur vardagen skulle sett ut om man gjort nånting annorlunda. För jag ångrar inga beslut jag tagit eftersom jag gillar mig själv precis som jag är och det är just småstigarna jag sprungit, trippat, skuttat och även ramlat fram på som format min personlighet. Varför klaga och vilja ångra? Det är ju omöjligt så helt absurt att slösa energi på det. Jag vet att saker och ting sker av en anledning så mycket som jag tror på karma så finns ödet och väntar, karman är bara där att se till hur fort man kommer dit man är menad att vara. Jag gör det bästa för min karma, eller nej haha lögn. Vi kör om. Karman ger mig situationer att hantera och har gett mig en helt underbar omgivning med massor av människor att älska, som jag nyttjar fullt ut! Det finns inget bättre än kärlek. Att ge och få, det är väl mitt motto. Jag har lite svårt att bli överens med mina teorier om hur karman fungerar haha eftersom jag mår så bra av att bry mig om andra och verkligen visa det är det väl ändå ett litet själviskt agerande men det är ju ingen som far illa av det, jag antar att det är ok? Få känner mig verkligt, de som gör det antingen uppskattar mig eller utnyttjar mig för vad jag gör för andra. Så jag har ibland vissa problem med att öppna mig (men gör det ändock alltför ofta, kan ju inte hjälpa vem jag är viiisst) eftersom dolken blir lätt att placera. Alla lär sig sina läxor för var dag. Även fast jag alltid vill vara den person jag egentligen är har jag lärt mig att jag ibland far illa av det och folk ska inte tro att jag tolererar vad som helst bara för att jag är snäll. För jag är inte bara snäll alla har sina sidor. Jag lever som jag känner är rätt för mig och alla runt om mig och i vissa situationer fungerar inte ödmjukhet utan det är att ge lite av det sura, visa handen och vända ryggen till med ett litet öga över axeln. Hmm nu orkar jag inte fundera längre haha. Jobbigt att gräva i sig själv. Jag är också jävligt irriterad på mitt öga som inte vill som jag vill, det blir bara rödare och rödare. Passande till nyår nejmen icke! Får väl gå med piratlapp haha så ja inte skräms? Lösning tack! Och sömn :) Godnatt!

2 kommentarer
elli säger:
http://justlikeelli.blogg.se/

är glad att jag har dig..

2010-12-30 @ 09:27:31
elin säger:
http://el1ntherese.blogg.se/

detsamma elli, nå oerhört och obeskrivligt <3

2010-12-30 @ 11:54:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: