du kan inte dö om du aldrig levt.

Och just nu så kväver skolan mig. Jag vet att jag inte fokuserar på skolan så mycket som jag kanske borde, och jag vet att jag förmodligen kommer ånga mig att jag inte satsade MVG de sista månaderna. Men jag orkar inte. Skolan ska inte vara det liv jag levt. Jag vill börja leva på riktigt nu och det tänker jag göra också. Jag skiter inte i skolan, men jag lever för helgen och mina nära. Skolan, shit vilket påhitt. Allt jag kan tänkas vilja veta kan jag hitta på internet, inte sant? Jag är inte sån tjej som kan åka till skolan, göra massa uppgifter och sedan få hem andra uppgifter bara för att vi inte hinner göra dom i skolan? Sjuk idé, det där som kallas läxor. Läxa upp mig, äre de du vill? De enda du åstakommer är irritation och trötta elever. Nu är jag lagom negataiv, fast egentligen bara ärlig. Det är såhär jag känner och med säkerhet de flesta andra som pluggar. De e nog därför jag ser så mycket fram emot att komma in i arbetslivet, där man inte behöver ta med sig arbetet hem. För livet kretsar inte bara kring ett enda ting som skola eller jobb. Om man har andra problem eller beskymmer så finns det helt enkelt ingen tid för att ta itu med det för bearbetning när man går i skolan, för i den lediga tiden pressar lärarna in läxor & stress. Nu ska jag fortsätta plugga. Inte för att jag vill, utan för att jag måste. Annars kan jag inte ha helt fullt roligt när jag egentligen förtjänar det.

0 kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: