piñata

Helgen summa sumarum

I fredags åkte jag in till stan för att träffa mitt crew och följa med till studion när Carro skulle pierca sig. Det blev assnyggt hun! Efter det så skulle vi ju ha filmkväll hemma hos Carros far, men det ville sig inte. Han var sjuk. Vi kunde heller inte vara hemma hos Carros mamma för hennes låtsaspappa skulle bjuda över några gamla vänner. Inte heller gick det att vara hos Elli för vi var för många och det gick inte hos mig och Sara heller. Sen är det väl ganska självklart att vi inte sätter oss på en en och en halvtimmes bussresa ner/upp till Norrtälje, där Jocke bor. Så det var ganska fail efterson vi redan hade köpt allt mysmums. Då kom vi på Marie! Och dit åkte vi, så det löste sig ju, som det alltid gör.

Lördagen vaknade jag och Elli klockan fyra (på natten) av att Gabriel är i rummet bredvid och spelar datorspel. Detta var då två timmar efter vi gått och lagt oss, men det kändes som betydliget mer så jag trodde klockan var runt sju-åtta, så jag sa bara åt honom att sänka istället för att gå ock lägga sig igen x) Senare på dagen segade vi framför TVn och Wipeout, vilket egentligen enligt mig är ett oerhört värdelöst program om det inte hade varit för vår Felix Herngren, vars kommentarer är så klockrena, elaka oftast,visst, men totalt värt! Sara drog sig ner till Gränby Centrum för att träffa Elli och jag följde med Marie på en mexikanks födelse- dagsfest. Det var jättetrevligt, fast jag vågade ju inte prata med någon eftersom Marie så snällt berättat att jag kan spanska o_O Maten var god, meeen såååå staark! Jag fick då ett sms av Sara om att de skulle på bio, jag ville med, så efter piñatan gick jag för att fixa och dona till bio osv. Vi såg Inglorious Bastards. Jag kan inte förneka att det var en bra film, för det var den absolut, men den var så jävulskt blodig och överraskande i alla mord, typ. Jag satt iaf och blundade och höll för öronen (smärtskrik, klara inte av det) ungefär minst halva filmen. Sen när jag kom hem så tänkte jag skriva detta blogginlägg som jag skriver nu. Jag tänkte skriva hur perfekt klar himlen var och hur fint det skulle vara att bara lägga sig ner och titta på dem i fridens lugn. Men det får ni veta nu iaf.

Jag orkade aldrig gå ut och titta på stjärnorna. Det skulle bara förstörts av att jag får världens hosta vid varje sval inhalering.

0 kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: