"can you get me a beer too?"

PINK! FÖR I HELVETE! Du är så jävla grym!

Var ju som sagt på Pink igår. Jag och Sara gick först till UNT för att kontrollera biljetterna eftersom de bytte från Hovet till Globen. Inga problem där. Efter det tog vi tåget in till Stockholm och laddade med Pink-låtar i öronen. När vi var framme åt vi en snabb meny på McDonald's, Big Mac. Jag var inte hungrig så det var inte gott. Vi ringde till Carro och de var redan vid Globen så jag och Sara tog tunnelbanan direkt efter. De åt när vi kom fram och sen gick vi ut och köade. Fy helvete va kallt det var. Och kön var inte kort direkt! Vi köade ute i en timme kanske. När vi väl var inne väntade vi, och så väntade alla. Vi blev otåliga. Då började förbandet, Evermore hette de. De var helt okej faktiskt, men inget jämfört med vad som väntade! Och vad vi väntade. Tik-tok on the clock säger ja bara. Kvart över nio började det! Nice timing dock då det var exakt tio dyng kvar till New Moon. Hon bröt isen med Bad Influence. Hon sjöng Trouble, Who Knew, So What, Stupid Girls, Please Don't Leave Me och massa andra låtar. Hon spelade även Bohemian Rhapsody av Queen! Det var så mäktigt att höra henne sjunga "mama, oo-ooo-o-ooh" Och den låten å andra sidan har fått en glass döpt efter sig, min favorit och allas våran Ben & Jerry's Bohemian Raspberry! Hon ändrade Family Portait till en vacker ballad och mitt i Dear Mr. President avbryter hon och säger åt teknikerna att sänka gitarren lite xD Hon var helt underbar och avslappnad på scenen och hon är verkligen en person att se upp till! Under Funhouse så hade de blåst upp läskiga clowner som dansade runt på plats. Jag älskade när hon sjöng I Don't Believe You och innan första refrängen drog hon ut på pausen och hela Globen befann sig i en magisk tystnad. Hennes avslut var så fint. En ballad och hon sitter uppe i luften på en gunga av tyg och gör akrobatiska konster, sedan sänker de ner henne i en öppning på scenen och upp kommer hon igen, helt dyngsur! HAHA de snurrade henne runt runt och hon stänkte nog lite vatten på de som stod längst fram. Vi stod 2 meter från scenen. Haha juste! Vid ett låtebyte blev det tyst en kort stund så hör man en man ropa något, så säger hon "I heard that! Can you get me a beer too?" Skön brud allstå! Och så jävla snygg! Jag älskade Coldplay, och om jag säger att detta var bättre än Coldplay, så var det helt jävla perfekt! Underbar kväll, synd för er som inte var där.

1 kommentarer
Marielle säger:
http://marresweet.blogg.se/

bra att du hade nice gumman men HUR KAN DU TYCKA HON ÄR BÄTTRE ÄN COLDPLAY?!?! :o I'm in shock!

2009-11-13 @ 10:36:27


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: